Evde Ekmek Hamuru Hazırlama


Selam blogcanlar :) Hamileliğimin 7. ayını da bitirdim çok şükür. Meleğimizle kavuşmamıza çok az kaldı. Artık bloga eskisi kadar post giremiyorum. Çünkü çalışma masamda oturmam zorlaştı. Bilgisayarı kucağıma aldığımda da miniğim rahatsız olup tekmeliyor :) 


Mutfak maceralarına ise kaldığımız yerden devam :))

Bu akşam bir değişiklik yapıp ekmeği makine de değilde fırında pişirmeye karar verdim. çok lezzetli oldu. İster beyaz un ile ister kepek unu ile istediğiniz ekmeği yapabilirsiniz. Verdiğim ölçülerle 2 tane yuvarlak ekmek çıkıyor. Kabuğu çıtır çıtır olurken eve de mis gibi kokusu yayılıyor.

 Gelin malzemelere bakalım

1 su bardağı su

1 su bardağı süt

1 yemek kaşığı sıvı yağ( ben zeytinyağı kullanıyorum)

4- 4.5 su bardağı un

yarım paket instant (kuru) maya

1 tatlı kaşığı şeker

1 tatlı kaşığı tuz

Öncelikle 1 su bardağı süt, yarım paket maya ve toz şekeri güzelce karıştırıp 10 dk bekletiyoruz. Ardından bu karışımı diğer malzemelerle yoğurup 1 saat üstü kapalı şekilde mayalandırıyoruz.



Mayalanan hamurumuza istediğimiz şekli verip tepsimize yerleştirdikten sonra 15 dk tepsimizde bekletiyoruz.

Bu arada üzerine sürmek için yarım su bardağı su ile 1 yemek kaşığı unu iyice karıştırıyoruz.

Fırına sürmeden ekmeğimize çizik atıp , elimizle unlu su karışımını üzerine sürüyoruz. 




170 derece fırında istediğimiz kabuk sertliğine ulaşana dek pişiriyoruz.

Ben 30 dk pişirdim .

Afiyet olsun ...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir