Evde Fondü Tarifi



Sizi bilmem ama ben fondüyü çok seviyorum. Çikolata krizlerine birebir :) Cafelerin popüler tatlısı fondüyü evde yapmak da mümkün.Evinize alacağınız küçük bir fondü kabı işinizi kolaylaştırabilir ama bu kap olmadan da yapabilirsiniz.

Fondüyü yaparken püf noktalarından ilki çikolatayı yakmamak , diğeride hemen yemek :) Çünkü fondü ısı kaynağından ayrıldıktan sonra koyulaşmaya başlıyor.Bu tarifte size fondünüzün geç koyulaşması ve çikolatanızın yanmaması için ipucu vereceğim.



Malzemeler

1 paket bitter çikolata
1.5 bardak krema
Meyve

Öncelikle meyvelerimizi hazırlıyoruz.Çünkü çikolata çok çabuk koyulaşıyor.Meyvelerimizi hazırlayıp bir kenara bıraktıktan sonra çikolatamızı eritiyoruz.Ben çikolatayı bir kaseye koyup üzerine de bir kaşık süt ekledikten sonra mikrodalgada eritiyorum.Mikrodalgada çikolata eritirken dikkat etmeniz gereken noktalar var.




Çikolatayı mikrodalga fırında eritecekseniz çikolatanızı rendeleyin yada olabildiğince küçük parçalara ayırın.Çikolataları küçük bir kaseye koyun üzerine 1 kaşık süt ekleyip mikrodalga fırına öyle koyun.Ben 100w gücünde 10 sn çalıştırıp kaseyi çıkartıyorum.Çikolataların yarısı erimiş oluyor.Güzelce karıştırdığınızda kalan kısmı da sıcaklığı ile eriyor.

Eğer mikrodalga fırınınız yoksa rendelenmiş yada küçük parçalanmış çiklatlarımızı benmari usulü eritiyoruz.

Erittiğimiz çikolatanın içerisine kremamızı yavaş yavaş ekliyoruz.Ben 1.5 su bardağı krema kullanıyorum ama siz istediğiniz akışkanlığa göre kremayı azaltabilir yada arttırabilirsiniz.Eğer fondünüzü hazırladıktan sonra çikolata koyulaşıyorsa krema eklemelisiniz.

Çikolatanızın kaliteside çok önemli.Ben Ülker Bitter çikolata alıyorum.1 paketi ile tadı ve kıvamını buluyor.

Fondünüzü hazırladıktan sonra fondü kabınız varsa mumunuzu yakıp servis edebilirsiniz.Eğer fondü kabınız yoksa çikolata daha çabuk katılaşacağından kremayı fazla kullanmalısınız.


Fondü çatalınızın olması iyi olcaktır.Fondü çatalları ısıdan etkilenmemeniz için uzun saplıdır.

Eğer benim gibi vanilya kokularını seviyorsanız vanilya özütü ekleyebilir yada kahve tutkunuysanız bir tutam kahve ekleyerek çikolatanızı çeşitlendirebilirsiniz.

Ben meyve olarak muz, çilek ,kivi ve ananas kullanıyorum.Dilediğiniz her meyve ile yiyebileceğiniz gibi küp küp doğranmış kek dilimlerini de tercih edebilirsiniz .

Afiyet olsun ..

1 yorum:

  1. Harika görünüyor. İnsana durduk yere mutluluk veren şeylerden biri. Anlatım için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir