Reflüden Nasıl Kurtuldum -2


İlk yazıma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkürler :) Kaldığımız yerden devam edelim:) İlk endoskopimden sonra verilen ilaçlarımı kullanmaya başladım. Safra kaçağı olduğu için ona uygun bir ilaç ve bir de mide koruyucu verilmişti. Doktorumun dediği gibi kahve ve çikolatayı da kesmiştim. Ama yok yok yok.. Bir türlü geçmiyordu. Artık su bile içsem midem yanıyordu. Her ay ilacımı yazdırmaya gidiyordum. 8 ay boyunca ilaçlarımı düzenli olarak kullandım.

İlk yazıyı okumak için  burayı tıklayın.
Yine ilaç yazdırmaya ve kontrole gittiğim bir gün doktorumun izne çıktığını öğrendim. Yaklaşık 20 gün yoktu. Zaten midem çok kötüydü bir de ilaçlarım olmazsa ne yaparım diye kara kara düşünmeye başladım.

Farklı bir hastaneye gidip oradaki doktora ilacımı yazdırabileceğimi düşündüm. Ama işler hiç umduğum gibi gitmedi. Yeni doktorum ilacı yazmak istemedi. Tekrar endoskopi yapmak istiyordu. Ben ise evdeki eski endoskopi cd sini getirsem olur mu diye onu ikna etmeye çalıştım, kabul etmedi.

Tekrar endoskopi olmak istemiyordum. Bir önceki kolay geçmişti, evet ama 1 haftaya yakın boğazlarım tahriş olduğu için sıkıntı çekmiştim.

Her ne kadar uğraşsam da doktorumu ikna edemedim ve yeni bir endoskopi için gün aldım.

İkinci endoskopiyi oldum. Ve bu defa çok daha iyi geçti. Doktorum ise teşhisi koymuştu. Safra ile ilgili hiç bir durum yoktu. Reflüydüm!

Şaşkındım çünkü aylarca kullandığım hapları boşa kullandığımı da öğrendim. Açıkçası bu doktoruma da tam güvenemedim başlarda :)

Doktor bana bir mide koruyucu yazdı ve bir de çok iyi bildiğimiz gaviscon şurup :)

Beni asıl iyileştiren ise ne mide ilacı ne de şuruptu çünkü onlar takviyeydi.

Doktorum domatesten, peynire mayalı yiyeceklerden çaya kadar bir çok yasak koydu.

2 ay boyunca domates, peynir, salatalık, sucuk, salam, sosis yemedim. Çay, kahve ve sütü bıraktım. Evet süt :) Süt de mide yanmasına neden oluyor biliyor muydunuz?
***Bu saydıklarımın içinde en tehlikeliler de domates ve peynir aklınızda bulunsun **

Portakal, elma gibi asitli meyvelerden uzak durdum.

Günde bir bardak rezene çayı içtim, diğer bütün bitki çaylarından uzak durdum.

Çikolatayı söylememe gerek yok galiba tabi kola, fanta gibi içecekleri de..

Yemeklere 1 kaşıktan fazla yağ koymadım. Soğanı nasıl kavuruyorsun diyenler oldu 1 kaşık da su ekliyorum :)

Dışarıdan hiç bir şey yemedim.

En önemli detaylardan biri de gaviscon şurup ile ilgili. Biliyorum ki bir çoğunuz şurubu sadece midesi yandığında içiyor. Yanlış!

Şurubu yemeklerden hemen sonra içmek gerekiyor. Yani midemiz yanınca değil ;) ve üzerine de yaklaşık 25- 30 dk hiç bir şey yememeli, içmemeli ..

Maden suyu ve sodalar mide yanmasını geçici olarak önlüyor olabilir ama daha kalıcı zaralar veriyor.

Tüm bunlara sadece 1,5 2 ay dikkat ettim. Arada domates peynir kaçamaklarım oldu ama diğerlerine çok dikkat ettim. Midem şimdi gayet iyi.

İnstagramdan takip edenler bilir hamileyim ve bugün 7.ay bitiyor. Şu ana kadar hiç bir mide sıkıntısı yaşamadım .Üstelik artık her gün kahvemi de içiyorum çayımı da.

Canım çektiğinde çiğ köfte de yiyorum, turşumu da. Ama çiğ köfte, turşu gibi yiyeceklerden sonra mutlaka bir kaşık şurup yutuyorum ki sıkıntı çıkarmasın.

Hamile kalmadan 2 ay önce tamamen iyileşmiştim üzerine 7 ay daha ekleyelim. Yani 9 aydır hiç bir sıkıntım yok.

Kahvaltılar da özellikle domates ve peyniri az tüketmeye devam ediyorum. Bunun dışında her şeyi yemeye devam :)

Benim kurtuluşum 2 aylık sıkı bir diyetle oldu. Her zaman demişimdir bir reflüyü, iki diş ağrısını Allah düşmanımın başına bile vermesin :)



5 yorum:

  1. Geçmiş olsun.. Kızım da Gaviskon'u midesi yanınca içiyor... yazınızı okutttum.. İnşallah bundan sonra bir düzene biner.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ayyyy reflü kabus ya. Günde üç kere gaviskon şurupla mide borusu onarımı yaptığım günler aklıma geldi. Başımı yastığa koyup yatamazdım, oturur vaziyette... Offf...

    YanıtlaSil
  3. Ama bütün güzel yiyecekleri saymışsın?! :( Hiç işime gelmedi bu yazı. :P Yalnız işin tuhafı ben de miğdem yanında süt içerdim tam tersine, bi arkadaşım demişti bi keresinde. Demek tam tersiymiş. :/
    Çok geçmiş olsun. Bir daha olmaz umarım. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  4. Siz yinede perhiz listesine dikkat etmeye çalışın.Bende 4 yıldır reflü ile uğraşıyorum tam gecti derken o yiyecekleri kaçırdığımda tekrar başlıyor.En kötüsü de ses kısıklığına yol açması oluyor.

    YanıtlaSil
  5. yazdıklarınızı 2 ay boyunca deniyorum iyileştim Allah razı olsun sizden

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir