Evde Tasarım Hastane Çıkışı Hazırlama


Merhabalar :) Anne olma yolunda adım adım ilerliyorum.. 7.ay bitmek üzere :) Hazırlıklarımız tüm hızıyla devam ediyor. Bir kaç eksiğimiz kaldı. Benim eksik olarak gördüklerimden biri de tasarım hastane çıkışı idi. Başlarda hazır olarak yaptırmayı düşünüyordum. İnstagram da bir çok hazır hastane çıkışı tasarlayan arkadaşlarımız var. Hatta bu hafta bir hediye de gelicek :) Sizlerle paylaşacağım.. Eminim onlardan vereceğim sipariş de çok güzel olucaktı ama bir tane de kendi emeğim olsun istedim. 


Hastane çıkışınızı tasarlamak için öncelikle bir tulum yada zıbın takımına ihtiyacımız var. Beyaz ya da krem olabilir. Benim tulumum krem rengi. Bir de beyaz zıbın takımı aldım onu da ileriki günlerde tasarlamayı düşünüyorum.

Zıbın takımı ve tulum takımının ikisine toplamda 30 tl ödedim. Yaklaşık 15 tl filanlar yani :)

Diğer ihtiyacımız olan malzemeler ise şöyle :

Ütüyle yapışan desenler 
(internette ya da hobi marketlerde kolaylıkla bulabilirsiniz)
Kurdela ( biraz kalın olmalı )
İğne iplik ve ütü 
Tülbent

Ben harfleri orta boy aldım. Çünkü minik kızım iki isimli olacak :)



Kurdelaya 2,5 tl ödedim. Tasarım bittikten sonra da epeyce arttı. Onunla da başka şeyler yapmayı düşünüyorum.


İlk olarak tulumumuzu ütü masasına bir güzel yatırıp ütülüyoruz.


Harflerimizi yapıştırmadan önce en önemli nokta altındaki ve üstündeki hiçbir yapışkanı veya koruyucuyu çıkarmıyoruz. 

Harfimizin etrafındaki tüm koruyucuları kesiyoruz .


Etrafındaki koruyucuları iyice temizlemeniz çok önemli. İnce uçlu bir makas kullanabilirsiniz ;) Ben bu iş için bir manikür makası alıp kullandım. 


Harflerimizi tek tek yapıştırmamız gerekiyor. Aksi takdirde kayabilir. Etrafından koruyucuları kestiğimiz harflerimizin sadece üst kısmındaki naylon koruyucu çıkartıyoruz.

Tulumun üzerine koyup üzerini tülbent ya da eski bir kumaş ile örttükten sonra ütüyü 15-20 sn basıyoruz. Ardından bir 5-10 sn soğumasını bekleyip tülbenti dikkatlice ve nazikçe çekiyoruz. 

Eğer harflerin etrafındaki koruyucu iyi temizlemediyseniz tülbentiniz biraz harflere yapışabilir. Bu hususa dikkat etmek lazım.


Desenleri yapıştırken benim gibi altına kurdela koyabilir, ya da boş bırakabilirsiniz ;)

Ben koymayı tercih ettim :)


Farklı bir kurdela yapmak isterseniz benim yöntemim de bu :) Normal kurdelayı pek beceremiyorum da :))

Bulaşık süngerine 4 tane çöp şiş geçiriyoruz. Çöp şişleri birbirine yakın tutarsanız kurdelanız küçük, uzak tutarsanız kurdelanız büyük olacaktır. 


Daha sonra ucunu bir kıskaç ya da mandal ile tutturup (ben de ikiside yoktu tel tokamı kullandım :) ) kurdelamızı bir önden bir arkadan çöp şişlerin arasından resimdeki gibi geçiriyoruz. Videoya alıcaktım ama evde yalnızdım :/  7 sıra bu şekilde kurdelamızı dolayıp, Başka bir kurdela parçası ile tam ortadan diklemesine geçirip bağlıyoruz.


sonuç bu :)


Ben ayaklarına da kurdela yapıp parlak taşlardan üzerine yapıştırdım. İnci düğme de konulabilir tasarımı artık size kalmış ;)


Şapkasına da önce kurdelayı dikip, sonra deseni yapıştırmanız kolaylık sağlayacaktır .








Vee mutlu sonn :) Ordan zor gibi görünüyor olabilir ama inanılmaz zevkli bir iş benden söylemesi. En güzel yanı da bebeğinizin sizin yaptığınız bir tasarımı giyecek olması.Eee daha ne olsun dimi. Üstelik 1 günde bitirebilirsiniz ;)

Çamaşır makinesinde ters çevirerek yıkayabilirsiniz. Ben yıkadım sapasağlam ;)

Ben düğmelerin üzerine birşey yapıştırmadım. Siz daha sade bir model yaparsanız düğmeleri, çıtçıtları da süsleyebilirsiniz. Bu arada yapan arkadaşlarımız olursa sizinkileri de yayınlamayı çok isterim :)


Z harfini ters taktığımı biliyorum :) 

Bunun dışında ;

Her türlü soru ve yorumlarınızı bekliyorumm :)


Selin'den sevgiler.. :)

İnstagram : @selininblogu





8 yorum:

  1. Çok cici güzel günlerde giysin minik hanım insallah;)

    YanıtlaSil
  2. Sağlıkla güle güle giysin inşallah .

    YanıtlaSil
  3. Çok çok beğendim. Ellerinize sağlık.Kesinlikle ben de, eğer imkan varsa kendi ellerimle, emeğimle yapmayı daha değerli buluyorum. İnşallah Nil Azra prenses de hayırlısıylan o tulumu giyer, sağlıkla kucağınıza alırsınız inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım güzel dileklerin için çok çok teşekkür ederim :) öpüyorum sevgiler :)

      Sil
  4. Ay bende yakında teyze olacağım : ) Özel bir şeyler olsun diye ararken bu yazınızla karşılaştım, çok güzel olmuş gerçekten ellerinize sağlık.
    Bende yapmaya çalışacağım, el becerim pek olmasa da olsun : )
    Bu arada kızınız inşallah sağlıklı ve kolay bir şekilde dağar ve tulumunu giyer : )
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Iyi günler Selin hanım aceba tulum takımını nereden aldınız? Ben Ankara da oturuyorum kendim tasarlamak istiyorum hastane çıkışını.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir