Reflü'den Nasıl Kurtuldum? - Başlangıç



Merhaba blogcanlar :) Bugün size en çok aldığım sorulardan birini yanıtlamaya çalışacağım. Reflü, mide yanması problemlerimden nasıl kurtuldum ya da hamilelik de mide yanması yaşıyor muyum gibi bir çok soru alıyorum. Gelin hikayenin en başından başlayalım ;)


Bundan bir kaç yıl önce (2 yıl filan olmuştur) İzmir'den Isparta'ya gideceğim gündü. Sabah inanılmaz bir şişkinlik ve ardından mide bulantıları ile uyandım. Başta yola çıkabileceğimi ve geçeceğini düşünsem de durum tam aksi oldu. Hastaneye, acile gittik. Bir gece öncesi kızartma ve karpuz yemiştim. Doktorum gaz olduğunu söyleyip bir iğne yapıp geri eve gönderdi. O an için biraz rahatlamıştım ama aslında farkında olmadığım mide sıkıntılarım da başlamıştı.

O günden itibaren ara ara ( 2-3 ayda bir) mide yanmalarım ve bulantılarım oluyor ama ben önemsemiyordum. Çalışmaya başladığım zamanlardı, hem okul, hem iş yorucu olduğundan kahveye ağırlık vermiştim. Yemekleri ise sürekli avm de yediğimden genelde fast food tarzıydı. 2013'ün sonlarına kadar da bu beslenme tarzım devam etti.

2014'ün mart ayıydı. Bir akşam rahatsızlandım. Başta küçük bir kusma ve hafif bir sırt ağrısı ile başladı. Gece 12'ye doğru iyice şiddetlendi. Göğsümde nefes almamı engelleyen bir baskı ve ağırlık vardı. Sırt ağrım ise iyice şiddetlenmişti. Ben kalp krizi filan geçiriyorum sandım. Gece 1 gibi acile gittik. Doktor öylesine bir bakıp midemi üşütmüş olabileceğimi ya da bir şeyin dokunduğunu söyledi. Serum taktılar ama fayda etmedi. Ben ise ağrımdan iyice bunalmış artık eve gitmek istiyordum.

O gece eve gelince hemen serumunda etkisi ile uyumuşum. Sabah kalktığımda ise durum yine aynıydı. Geçmeyen bir ağrı ve kusma..

Bu defa özel bir hastanenin aciline gittik. Oradaki doktor muayene ettikten sonra reflü ya da ülser olabileceğimi, kesin olarak endoskopi ile teşhis konulacağını söyledi. Yine rahatlatıcı bir serum takıldı ve eve gönderildim.

ENDOSKOPİ!!

Yaklaşık 1 ay bekledim. Mideme hortum salınmasından korkuyordum. Sürekli internetten araştırma yapıyordum. Korka korka gittiğim ilk endoskopimi hafif bir uyku hali ile kolayca yaptırdım. Çok kolaydı. Sakinleştirici verildikten sonrasını hatırlamıyorum uçmuşum resmen .. :)
Endoskopi sonrası doktorum midemde reflü olmadığını ve safra kaçağı olduğunu, kahveyi ve çikolatayı kesmemi söyledi. İyileşebileceğimi söyledi. 2 farklı ilaç yazıp beni eve gönderdi. Ben ise ilaçlarımı kullanıp, kahveyi kesip, kısa zamanda hatta 1-2 ayda iyileşeceğimi sanıyordum ama durum hiç öyle değilmiş..

                                           

Devamı çok yakında ;)





5 yorum:

  1. Devamını bekliyorum.. Kızım için..:)

    YanıtlaSil
  2. Reflü ben küçükken vardı, sürekli öksürürdüm. Kaç doktora gittim astım teşhisi koyup bana ilaç solutan bile oldu. Reflü olduğumu babamın arkadaşı fark etti.

    Sonra doktora gittiğimizde geceleri yemek yeme hayatına devam et dediler ki zaten yemiyordum ama büyüyünce kendiliğinden geçti. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun. yazının devamını merakla bekliyorum.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun . Safra gizli özne gibidir . Devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. safra kaçağının reflüden farkı nedir?

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir