Anne Sütünü Arttıran Tarif



Her anne gibi benim de endişelendiğim konulardan biri anne sütü. Acaba bebeğim doyuyor mu, sütüm yetiyor mu, sütüm doyurucu mu .. Anlayacağınız kafamda deli sorular:)


İlk Emzirme Hikayesi

Doğum yaptığım gün Nil Azra'nın emme refleksi yoktu. Belki de vardı biz anlayamadık. Ben sakinleştiricinin etkisindeydim. Hemşire acele ile göğsüme tutuşturdu baktı emmiyor, emme refleksi yok süt de yok mama verelim dedi. Verdik.. Aslında çok yanlıştı belki biraz çaba harcansaydı sütüm daha erken gelecekti ama ben de yeni anneliğin verdiği tecrübesizlik ve sakinleştiricinin etkisi ile karşı koyamadım. Sütüm 3.gün gelmeye başladı. Biz de hemen mamayı kestik. Artık bebeğimi doyurabiliyordum ve bu eşsiz duyguya sahip olabildiğim için çok mutluydum, taaki doktor kontrolüne kadar..

Doktor kontrolünde Nil Azra'nın kilo almadığı ve sütümün yetmediği ortaya çıktı. Dünya başıma yıkılmış gibi hissettim. İlk aklıma gelen bebeğimin aç kaldığıydı..

Hemen sütümü arttıracak şeyler denemeye başladım. Öncelikle şunu  söylemeliyim ki tatlılar, helvalar bende işe yaramadı. Zaten tatlıların sütü direk arttırdığına da inanmıyorum. Çünkü sütü arttırmanın ilk basamağı SU ve UYKU. Tatlı yediğimizde çok susadığımız için süt artıyor. Hem süt hem de kilolar. Yani su su ve su diyorum. Neyse ben bir çok şey denedim tabi yine de. Nil Azra gazlı olduğu için çok uyuyamıyordum fakat haftasonları babasına teslim edip dinleniyordum. Ve her dinlenişimde sütüm 2 katına çıkıyordu. Arada sütünüzü sağı ne kadar geldiğini kontrol etmenizi öneririm.

Şimdi gelelim tarife. Ben çok faydasını gördüm umarım sizde görürsünüz. Aynı zamanda kabızlığa da çok iyi geliyor bağırsakları çalıştırıyor. Bir taşta iki kuş ;)






Gerekli olanlar 1 şişe maden suyu ve yoğurt.

Bir su bardağının yarısına kadar yoğurt koyuyoruz ve üzerine aldığı kadar maden suyunu koyuyoruz. Ben maden suyu artmasın diye büyük kupada yapıyorum. Gece yatmadan önce içiyoruz. Gündüz uyuyorsanız gündüz :) İnşallah faydasını görürsünüz. Bana dua etmeyi unutmayın :)) Vee sütünüzün geleceğine olan inancınızı hiçç kaybetmeyin sık sık emzirin sütünüz olmasa bile ;)

Bol sütlü günlerrr :))

Olumlu ya da olumsuz yorumlarınızı bekliyorum sevgiler ..

18 yorum:

  1. Yoğurt gaz yapar.. maden suyunu bilmiyorum. Sut yapalım derken bebeğimize gaz yapmayalim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben yoğurt değil süt diye biliyorum ama tabi bebekten bebeğede değişiyor olabilir teşekkürler.

      Sil
  2. ben hemşireyim yoğurt anne sütüne gaz yapmaz tam aksine sağlık bakanlığının emziren anneler için çıkardığı listede var annelere de süt yerine öneriyoruz ben de emziriyorum her gün 1 kase yoğurt yerim ayrıca maden suyu da içiyorum bebeğimde gaz yok çünkü maden suyunun asidi ile cola fantanın asidi aynı değil tam aksine emziren annelerin deposu için çok faydalı

    YanıtlaSil
  3. benim bildiğim kadarı ile yoğurt değil süt gaz yapar tarifi deneyeceğim

    YanıtlaSil
  4. doktorum bana yoğurdun gaz yapmadığını kalsiyum ihtiyacımı süt yerine yoğurtla karşılayabileceğimi söylemişti. tarifi hemen bu gece deniyorum.
    Merve R.

    YanıtlaSil
  5. Bana mi gaz yapıyor yogurt acaba ? Doktorum sut gaz yapar yoğurtu da yayla çorbası olarak ye demişti. Yani pişirince gaz yapmaz demişti.yememe içmeme çok dikkat ediyorum, geçenlerde 1 kase yoğurt yedim gaz yaptı :(
    Direkt kızımda da gaz oluyor. Madem öyle deneyeceğim belki madem suyu ile gaz olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben hergün yiyorum çok şükür artık biz gaz problemimiz bitti inşallah siz de de olmaz

      Sil
  6. dün gece denedim sabah kalktığımda göğüslerim dopdoluydu inanamadım çok teşekkür ederim bundan sonra hep yapacağım

    YanıtlaSil
  7. bende denedim işe yarıyor teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. sizi instagramdan takip ediyorum tarifi denedim işe yaradı sütümün arttığını gördüm Allah ne muradınız varsa versin

    YanıtlaSil
  9. denedim işe yaradı teşekkürler gaz içinde önerilerinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
  10. 2 gecedir deniyorum sütüm arttı artık her gece içeceğim teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir