Gaz Probleminden Nasıl Kurtulduk? - Kolik Çözümleri


Hamile iken en çok korktuğum şeylerden biriydi kolik. İnşallah Nil Azra kolik olmaz diye dua ediyordum, korktuğum başıma geldi.


Nil Azra 8 günlük olana kadar hiç bir sıkıntımız yoktu. Emiyordu uyuyordu her şey yolunda görünüyordu. Sonra ağlama krizlerimiz başladı. Ama ne ağlama.. Ellerini yumruk yapıyor, bacaklarını kendine çekiyor, mosmor oluyordu. Ve kurulu saat gibi her gün aynı saatte..

Öncelikle şunu söylemeliyim ki bazen ne yaparsanız yapın işe yaramayabiliyor. Doktorumuz bize gaz damlası yazarken 3.aya kadar geçmeyebilir damlaya güvenmeyin dedi. Gerçekten de damlanın pek faydası olmadı diyebilirim. Tabi bize faydası olmadı bebekten bebeğe değişebiliyor belki başka bebeklerde işe yarıyordur..

Kolik bebeğiniz varsa ilk edinmeniz gereken şey sabır sabır sabır. Sabırlı ve sakin olmak gerçekten çok önemli. Şöyle ki Nil Azra'nın 8.günde başlayan kolik belirtileri 16.günden sonra küçücük de olsa azaldı. Çünkü stres yaptığım bazı konular vardı ve ben onlardan kurtulmuştum. Küçücük bebek stres den ne anlar demeyin inanın hissediyorlar.






Önce kendinize güvenin ve bebeğinizi kucağınıza alın. Sezaryen olan arkadaşlarım biliyorum ilk günlerde zor, o zaman bu görev bir süreliğine babalara düşüyor. Kucağa alışır diye hiç düşünmedim. Eninde sonunda emekleyecek yürüyecek o zaman kendi durmak istemeyecek. Alışırsa da taşırım :)

Nil Azra ayakta dolaşırken çok rahatlıyor ve gazını çıkarıyor özellikle de yüzü öne dönük şekilde gezdirdik, etrafı izlemek hoşuna gidiyor diye.. Dik dururken rahatlamasının sebebi bağırsakların aşağıya doğru kıvrımlı olmasıymış :)

Her gün 2 bardak rezene ve kimyon çayı içtim. Nil Azra 21 günlük filandı sanırım ona da verdim. Rezene çayını 1 bardak suya 2 tatlı kaşığı kadar atarak demledim. Kimyon çayını ise 1 bardak suya 1 tatlı kaşığı kimyon tohumu atarak. Kimyon çayı ağır kokuyor. İçemezseniz  rezene, kimyon tohumu karışımı yapabilirsiniz ;) Ben kokusunu sevmediğim için soğutup bir dikişte bitiriyorum :))

Nil Azra'ya her gün 2- 3 çay kaşığı rezene ve 1 çay kaşığı kimyon çayı verdim.

Geceleri çok uykunuz oluyor ama mutlaka her beslenmeden sonra bebeğinizi geğirtin. Bunun için genelde bebek omza alınıp pışpışlanıyor. Bir yerde bebeğin sırtına pışpış yapmanın reflüye sebep olduğunu okumuştum. Ben ne zaman sırtına pış pış yapsam Nil Azra kustu. Ben tam tersine yüzü öne dönük şekilde dik olarak kucaklıyorum ve alttan poposuna hafifçe 1-2 vuruyorum :) Hemen çıkıyor.

Yediklerime gelince gaz problemimiz geçene kadar kimyon hariç tüm baharatları yemeklerimden çıkardım. Soğan süt yapıyor ama gaz da yapıyor. 2 ay boyunca patates, patlıcan, et, balık ağırlıklı beslendim. Diğer sebzeleri hiç yemedim. Kola ve süt içmedim. Yoğurt yerken içine kimyon tohumu serpiştirdim. En önemlisi kefir içtim. Kefir içmeye başladıktan sonra kabız problemimizde olmadı. Bizim yediklerimiz bebekleri gerçekten etkiliyor.

Sallamak da işe yarıyor ama bence çok alıştırmayın derim. Özellikle de 3.aydan sonra.

Bir de sürekli memede durma isteği var tabi. Gazlı bebekler kendilerini rahatlatmak için sürekli emmek istiyorlar. Nil Azra'da öyleydi. Ben çözümü emzikte buldum. 20'li günlerden itibaren hep emzik kullandık. Ama sadece gaz sancıları olduğunda diğer zamanlarda Nil Azra pek istemiyor. Emzik tutturmak bazı bebekler için oldukça zor.

Emziği direk bebeğinizin ağzına sokmayın. Aksi takdirde midesi bulandığından iktirecektir. Ağladığı bir zamanda değil sakin olduğu bir zamanda denerseniz çok daha başarılı olursunuz. Nil Azra emzik tuttuğu halde halen ağlarken kesinlikle almaz. Hatta ağzı açıkken koyarım fark etmez :) Emziğin ucunu verip bebeğinizin almasını sağlayabilirsiniz. Ya da emdikten hemen sonra göğsünüzü ağzınızdan çıkarır çıkarmaz da verebilirsiniz. Ama dediğim gibi tamamını değil önce ucunu ;)

Emzik modeli hakkında öneri de bulunamayacağım. Çünkü Nil Azra ne versem tuttu. Evde her modelden var :) Marka olarak Philips Avent ve Chicco emziklerini kullanıyoruz.

Nil Azra 1.5 aylık olunca dönencesini taktık. Dönencesini çalıştırdığımızda ne eli ne de ayağı duruyor. Kıpır kıpır oluşu sayesinde gazları da çıkartıveriyor :) Dönencenin de çok faydasını gördük diyebilirim.

Bir de fön makinesi, elektrik süpürgesi sesi de işe yarıyor. Tabi bizimki 15 dk sonra sıkılıyor ama :)

Biz kolik sıkıntılarından 2 ay dolmadan kurtulduk. Şimdilik aklıma başka tavsiye gelmiyor ama varsa sizden alırım;)

Kullandığım damlaları burdan yazmadım ama isteyen olursa mail atabilirsiniz ;)

Mutlu göbüşler mutlu bebekler :)







3 yorum:

  1. anne sütü tarifini denedim çok faydasını gördüm inşallah gaz probleminden de kurtuluruz teşekkürler Selin hanım

    YanıtlaSil
  2. ben hamileyim ama ablam süt yapan karışımı denedi çok memnun size teşekkür ediyor kimyon çayını da yapıyoruz iyi geliyor

    YanıtlaSil
  3. Benim de en korktuğum şeylerin başında bebeğimin kolik olma durumu geliyor. Artık o kadar yaygın ki . Tüm arkadaşlarımın bebekleri kolikti. Umarım biz de olmaz :( Ama eğer olursa tavsiyelerini aklıma yazdım :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir