Mikrodalga Fırında Neler Yapılabilir ?


Mikrodalga fırında buz çözme ve ısıtmanın dışında bir çok şey yaparak hem işlerinizi kolaylaştırabilir hem de zamandan kazanabilirsiniz.

Bu yazımda sizlere mikrodalgada yaptıklarımdan bahsedeceğim.


1.Mikrodalga fırında Mısır patlatıyorum.Mısırı cam kapaklı kabınıza yada mikrodalga tencerenize koyun.Üzerine biraz yağ ve tuz koyup karıştırın. 100 W ile 5 dk da hazır oluyor.Eğer mikrodalga tencereniz yada cam kapaklı kabınız yok ise borcamın ağzını güzelce streç ile kapatarak yapabilirsiniz.Tencereyi buradan bulabilirsiniz.

2.Yumurta pişiriyorum.Yumurtaları kırdıktan sonra çırpıp 2 dk da pişiriyorum.Yumurtaları çırpmanız çok önemli aksi takdirde yumurtalar patlayabiliyor.

3.Patates pişiriyorum.Ben daha çok kumpir için aldığım büyük patatesleri pişiriyorum.Patatesleri çatalla her yerinden delin.(patlamaması için)Kumpirlik patatesler 15 dk da hazır oluyor.Püre yapmak için kullanırsanız küçük patatesler 8 dk da hazır oluyor.Aynı şekilde patlıcanlarınızı da közleyebilirsiniz.

4.Et pişiriyorum.Bazen etler sert olduğu için zor pişiyor.Önce mikrodalgada 7 dk pişiriyorum sonra yemekle pişirmeye devam ediyorum.

5.Köfte için ekmek yapıyorum.Köfte için bayat ekmeğim yok ise ekmeği dilimleyip mikrodalgaya atıyorum.4 dk pişiriyorum.Ekmek soğuduktan sonra robot dan geçirip kullanıyorum.

6.Kahvaltı için sucuğu dilimliyorum üzerine kaşar dilimleyip pişiriyorum.Güzel bir sunum oluyor.

7.Yeşilliklerimi kurutuyorum.

Şimdilik bu kadar :) Mikrodalga fırınınızı kullanırken içine metal şeyler koymayın.Ve sebzeleri pişirirken delmeyi unutmayın.

Sevgilerle..

2 yorum:

  1. Merhaba çok güzel görünüyorlar. Sİzi Blog keşif etkinliği sayesinde tanıdım. Benim de tariflerimin olduğu bir bloğum var. sevgilerimle.
    http://renklipastasepeti1.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Blogunuzu blog keşif etkinliğinde gördüm takip ettim.
    Bloguma da beklerim. http://makyajcigeldihanim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir