Yılbaşı Kafası | Altın Santa Ekmek Tarifi



Aralık ayının sonlarına yaklaştıkça yılbaşı ruhunu yansıtan tasarımlar da artmaya başladı. Çam ağacı , noel baba şeklindeki tabaklar , süsler ve desenler bu aralar tasarımcıların gözdesi oldu.Bende bu tasarımları incelerken yeni tesadüfen bir yemek sitesi keşfettim : ''tasteofhome'' :) Ne zamandır yabancı yemek bloglarını takip ediyordum ama bu site oldukça farklı :) 

Resimde gördüğünüz noel babacık ekmek olmuş.Tarifi de oldukça kolay. Hele ki benim gibi hamur hazırlayan bir ekmek makineniz varsa çok daha kolay :) Ben size kendim denediğim ölçüleri vereceğim.


Malzemeler 

4.5 su bardağı un
Yarım su bardağı şeker
2 paket kuru maya
2 çay kaşığı tuz
1/4 su bardağı su
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yumurta
2 adet kuru üzüm
2 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)
2-3 damla kırmızı gıda boyası

Eğer ekmek makineniz varsa normal ekmek ölçülerinde hamur hazırlatabilirsiniz.Ancak ekmek makinesi ölçülerine göre biraz küçük oluyor :)

Yapılışı

Geniş bir kapta un ,şeker, maya ve tuzu karıştırıyoruz. Kısık ateşte tereyağı eriyene kadar süt ve su ile karıştırıyoruz. Ilıyana kadar bekleyip kuru malzemelerimizin olduğu karışıma ekliyoruz.Son olarak da 2 yumurtamızı ekleyip güzelce yoğuruyoruz.Yaklaşık 1 saat ılık bir yerde mayalanmasını bekliyoruz.
Mayalandıktan sonra hamurumuzu 1/4 parçasını kenara ayırıyoruz.(şapka ve burun için)




Hamurumuzu ilk karedeki gibi açtıktan sonra makas yada pizza kesici ile kesiyoruz ve şekillendiriyoruz.Şapkamızı ve burnumuzu yerleştirdikten sonra önce gıda boyamızı (şapkaya) sonra da yumurtamızı sürüp gözlerini yerleştiriyoruz .
Üzerine folyo örtüp 15 dk pişiriyoruz.Afiyet olsun :)

Kaynak : http://www.tasteofhome.com/

1 yorum:

Yorumlarınız benim için değerlidir