Ev Yapımı İce Tea Tarifi


 
Yaz sıcaklarında en sevdiğim içecektir ice tea. Markete her gidişimizde 4-5 paket alırdım. Taa ki hamileliğime kadar :) Hamile olduğumu öğrendiğimden beri hazır gıdalardan uzak durmaya başladım.Canım ice tea çekince de kendim yapmaya karar verdim.Kendimi övmek gibi olmasın ama tadı marketten aldığımız ice tea ile aynı oldu :)


Malzemeler :
6 Tatlı kaşığı tomurcuk çay
3 su bardağı su (çayı demlemek için)
1 su bardağı şeker
4 adet nektarin
7 su bardağı su (nektarinleri kaynatmak için)
1 adet limon
1 kaç yaprak nane

Öncelikle nektarinlerimizi iri iri kesip 7 su bardağı suda haşlıyoruz. Ben 10 dk kaynattım.En son nektarinlerin kokusu yayılmaya başlamıştı :)

Nektarinlerimizi tencereden çıkarmadan hemen altını kapattıktan sonra 1 su bardağı şekerimizi ekliyoruz ve eriyene kadar güzelce karıştırıyoruz.

Nektarinlerimiz tencerede kaynarken 3 su bardağı su ile tomurcuk çayımızı demliyoruz.Tomurcuk çayınız yok ise normal çay da olabilir.Ama tomurcuk daha güzel bir lezzet ve koku veriyor.Demledikten sonra 10 dk dan fazla bekletmeden 2 su bardağı çayımızı kaynatıp şekerle karıştırdığımız nektarinli suya katıyoruz ve karıştırıyoruz.






Limonumuzu dörde bölüp karışıma koyuyoruz ve soğuyunca sürahi yada şisemize ekleyip buzdolabında 1 gece bekletiyoruz. Naneleri de buzdolabına koymadan önce ekliyoruz.Ertesi gün tadının bozulmaması için limon dilimlerini çıkarıyoruz.


Tadı çok güzel oluyor benden söylemesi :) Şimdiden afiyet olsun ..

19 yorum:

  1. Waooww, harika bir tarif olmuş cnm, kesinlikle deneyeceğim ;) Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) denemenizi tavsiye ederim :)

      Sil
  2. ohhh buz gibi hem de sağlıklı :) teşekkürler canım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun şimdiden ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bayıldım buna tatlım en yakın zamanda deneyeceğim en çok sevdiğim içecek :) Ellerine sağlık tatlım :)
    madamoje

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) şimdiden afiyet olsun :))

      Sil
  4. Tatlım bana yaptığın yorum üzerine keşfettim geldim bloğunu. Takipçin oldum ve sitene katıldım. Hayret... Ben daha önceden buldum ekledim diye hatırlıyordum, bi şaşırdım şimdi yaaa?! Neyse... E bundan sonra burdayım :)

    YanıtlaSil
  5. Du ben seni instagramda, twitterda da bulim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım kullanıcı adını yazarsan bnde seni bulabilirim ;)

      Sil
    2. Kahveyanikitap 'ım canım... Teklif yolladım ben sana :)

      Sil
    3. tamamdır buldum seni ;)

      Sil
  6. Kesinlikle denicem ;) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Güzel tarif, afiyet olsun:)))

    YanıtlaSil
  8. Bu aralar asitli içecekler yasak olduğu için elimden eksik etmediğim içeçeğim, çok güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de hamileyim tüm hazır içecekler yasak :) bunu yapıp dolaba atmak iyi oluyor :)

      Sil

Yorumlarınız benim için değerlidir