Tarhana Macerası 1 | Tarhana hamuru hazırlanışı


Havalar sıcak, domates ucuz :) Öyleyse tarhana yapmanın tam vakti. Bebeğim seneye bu aylarda 8-9 aylık olacak. Muhtemelen katı gıdaya, çorbalara geçmiş olacağız. Bir de o zamanlarda bebişten vakit bulup da tarhana, turşu filan bu işlerle uğraşabilir miyim bilmiyorum. Bu seneden hazırlıklara başlamaya karar verdim :)


Geçen senede denemek için tarhana yapmıştım. Tabi miktarı daha azdı bu sene ölçüyü 2 katına çıkardım. Hamurum daha bi güzel oldu :)

Aslında tarifi tamamen bitirince yazacaktım ama facebook ve instagramdan çok isteyen oldu. Hazır sıcak havalar tavan yapmışken sizleri bekletmeyeyim dedim :) Kurutma aşamalarının fotoğraflarını da her gün ekleyeceğim.


Malzemeler :

 1 kg domates

1kg kırmızı biber

1 kg kuru soğan

1 demet nane

500 gr önceden haşlanmış nohut 

1kg süzme yoğurt

2.5 yemek kaşığı tuz

4-5 kg un


Domates, kırmızı biber, soğan ve naneyi ince ince doğrayıp tencerede 4 su bardağı su ile pişiriyoruz. Düdüklüde pişirecekseniz malzemeleri küçük küçük doğramanıza gerek yok 4'e bölüp koyabilirsiniz.

Haşlanan sebzelerimizin üzerine daha önceden haşladığımız nohutları da ekliyoruz ve hepsini blendır yardımı ile iyice eziyoruz.

Ardından malzemelerimizi yoğurmak için büyük bir kaba alıyoruz.


Üzerine süzme yoğurt , tuz ve yavaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz. 

Yoğurma işlemi bittikten sonra üzeri kurumasın diye güzelce sofra bezi yada örtüye sarıyoruz. 3 gün boyunca günde iki kez açıp yoğuruyoruz. Ben bebek için hazırladığımdan hamuru 3 gün bekletiyorum. Siz daha ekşi olsun isterseniz 5 güne kadar bekletebilirsiniz.


1.gün hamurumun yoğurulmuş hali.

Hamurunuz sulanma yaparsa un ekleyerek yoğurabilirsiniz.



2 yorum:

  1. Evde yapılan tarhana gibisi varmı ? Sağlıkla tüketin derim.

    YanıtlaSil
  2. Aynı düşüncelerle bende tarhana yaptım bu yıl:) Mart Nisan gibi bebeğim ek gıdaya geçmiş olacak inşallah :) Afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir