Mutfak | Avakado Çorbası


Geçenlerde aldığım avakadoyu buzdolabına koyunca bozulmaya başlamış.Meğerse avakado soğukları sevmezmiş :) Bende çorba yapmaya karar verdim .Çok da kolay oldu hazırlaması 5-6 dakikamı aldı.



Malzemeler :
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı tereyağı 
1 avakado
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı taze zencefil (rendelenmiş)
2 çorba kaşığı limon suyu
1 su bardağı süt 
2 su bardağı su
tuz, karabiber
Çorbamıza başlarken avakadomuzu soyup ikiye bölüyoruz ,içini çıkartıyoruz.Kabuğa yakın olan sert kısımlarını kullanmayın tadı acılaşabilir.



Avakadomuzu hazırladıktan sonra unumuzu tereyağında kavuruyoruz.Üzerine avakadomuzu , sarımsaklarımızı ve sütümüzü ekliyoruz.Bir iki fokurdayınca kadar karıştırıyoruz.Ateşten alıp blender ile eziyoruz.Üzerine su ekleyip (et suyu ekleyebilirsiniz ) tekrar ateşe koyuyoruz.Tuz , karabiber , limon suyu ve zencefilimizi ekledikten sonra karıştırarak pişiriyoruz. Çorbanızın lezzetli olması için en önemlisi avakado seçimi. Avakadonuzun taze olması ve acı olmaması çorbanızın lezzetini arttıracaktır.

Afiyet olsun :))

2 yorum:

  1. Teşekkürler^^ En kısa zamanda ben de denemek istiyorum. Her şeyin çorbası yapılıyor gerçi ama avokadoyu duymamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz severek yiyoruz inşallah sizde beğenirsiniz :)

      Sil

Yorumlarınız benim için değerlidir