Güzellik | Zeytinyağı Maskesi


Sizinde hayalinizde güzel sağlıklı saçlar var değil mi ? Evet dediğinizi duyar gibiyim.Piyasada saç bakımı konusunda uzman bir çok ürün var.Bende bu ürünlerden kullanıyorum elbet ama doğal tariflerim de var tabi ki :) Bu postta size ayda bir uygulayacağınız çok kolay bir maskeden bahsedeceğim.


Bu maskeyi kullanmaya başladığımda sadece zeytinyağı ve bal karışımı olarak kullanıyordum.Zamanla denedikçe tarifim de değişti.

Gerekli olan malzemelerimiz zeytinyağı , bal , avokado , süt.
Eğer zeytinyağı kokusundan rahatsız oluyorsanız birkaç gün önceden  kavanoza koyup üzerine lavanta yada biberiye gibi bitkiler ekleyerek bekletebilirsiniz.

Şimdi gelelim tarife :)Benim saçlarım belime kadar uzun ve epeyce gür olduğu için ben 8 yemek kaşığı zeytinyağı kullanıyorum.Siz saçınızın yoğunluğuna göre azaltabilir yada arttırabilirsiniz.Zeytinyağının sızma olması önemli.İçine 3 yemek kaşığı bal ve 1 yemek kaşığı süt koyduktan sonra iyice karıştırıyoruz.Malzemeler iyice karışınca varsa avokadomuz rendeleyip ekliyoruz.İmkanınız varsa suyunu sıkarak ekleyin.Ben katı meyve sıkacağında sıkıyorum.Güzelce karıştırdığımız malzemeleri saç diplerinden başlayarak uçlara doğru sürüyoruz.Saç maskeniz varsa kafamıza geçiriyoruz ve 1 saat bekliyoruz.Yoksa poşet de kullanabilirsiniz.Önemli olan saçınızın maskeyi emmesi.

1 saat sonra yıkıyoruz. Zeytinyağını saçtan arındırmak biraz zordur bu yüzden şampuan yerine az miktarda sabun kullanmanızı öneririm.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir