Aliexpress'ten Nasıl Alışveriş Yapılır? Resimli Anlatım


İnstagramdan takip edenler bilirler her ay aliexpress'ten alışveriş yaparım :)Bu alışveriş alışkanlığım 4- 5 sene öncesine dayanıyor.Ayakkabı , çanta , giyim , ev eşyaları derken geçen ay da ilk kez makyaj malzemesi aldım.Son alışverişimi buradan okuyabilirsiniz.


Son aliexpress alışverişi yazısının ardından mail ve telefonlarla bir çok soru aldım.Elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım.

Çevremdeki arkadaşlarımdan ve sizlerden de ilk gelen soru Aliexpress'in güvenirliliği konusunda oluyor.Aliexpress bizim ülkemizdeki GittiGidiyor alışveriş sitesiyle aynı sistem de çalışıyor.Yani havuz sistemi var , siz paranızı ödüyorsunuz , satıcı kargo bilgilerini sisteme giriyor ,ürünü teslim aldığınızda onaylıyorsunuz ve para satıcıya aktarılıyor.

Diğer yandan Kredi kartı bilgileriniz de korunuyor.

Tabi her alışveriş sitesinde olduğu gibi burda da kötü niyetli satıcılar var o yüzden alışveriş yaparken dikkat etmemiz gereken satıcının Gold supplier yada A plus olması.

Bunu nasıl öğreneceğimizi birazdan anlatacağım.

Alışveriş yapmak için öncelikle siteye üye oluyoruz.


''Join'' yazan kısma tıklıyoruz .





Direk facebook ile kayıt olabileceğiniz gibi tek tek bilgileri girerek de kayıt olabilirsiniz.İsminizi ingilizce karakterle girmeniz gerekmektedir.Mesela adınız -ılgın- ise -ilgin- olarak ;)

Gelelim alışverişe :)


Ürünü beğenmemiz kadar önemli olan bir nokta var o da satıcının karnesi.Satıcı Karnesi Sağ üst köşede yer alıyor.Satıcının dükkan ismi , bugüne kadar kaç başarılı gönderim- satış yaptığı ve bu satışlarından aldığı puan ortalamasını içeriyor.Dikkat etmemiz gereken satıcının puan ortalamasının yüksek olması.Ben puanı %90'ın altında olan satıcılardan alışveriş yapmıyorum.


Free shipping yazan ürünler ücretsiz kargo anlamına geliyor.Örnek olarak Bu ürün 14.4 dolara 15-27 gün içinde ulaşıyor.Ayrıca satıcı 7 işgünü içerisinde tedarik edip kargoya vermek zorunda aksi takdirde paranız size geri iade ediliyor.


Satın aldıkdan sonra kendi profilimize girip aldıklarımızı takip edebiliyoruz.Satıcılar Türkiye'ye kargoladıkları ürünler için genelde 45 ile 60 gün onaylama süresi veriyorlar.Kargonuz Türkiye sınırlarına girdikden sonra ptt ile taşınıyor.Yani ptt den teslim alıyorsunuz.Ayrıca kargo takip numaranız RB ,RC ,RI gibi kodlar ile başlıyorsa kayıtlı gönderidir.Yani Ptt nin internet sitesinden kargonuzu takip edebilirsiniz.Yada müşteri hizmetlerini arayıp sorgulayabilirsiniz.Benim kargolarımın gelişi şimdiye kadar hiç 30 günü aşmadı.Ama çindeki resmi tatiller, kutlamalar hatta hava şartları bile geliş süresini etkiliyor.

Alışveriş yaparken eğer 75 Euroyu yani 100 doları aşarsanız sizden gümrük vergisi alınır.Vergi miktarı avrupadan gelen gönderiler için %15 , diğer ülkelerde ise %20.Yani tek seferlik alışverişimizde 100 doları aşmıyoruz ;) Ayrıca yaptığınız alışverişlerin ticari olduğu anlaşılırsa da gümrüğe takılabilir.Örneğin aynı kazaktan tek seferde 3 tane sipariş vermek gibi.Bunların dışında bir sıkıntı yaşanmıyor.


Eğer ürününüz gelmezse ve onaylamanız için 4 günden daha az bir süre kaldıysa 'open dispute' tıklayarak anlaşmazlık açabilirsiniz.Bu durumda açılan sayfadan seçenekleri seçerek onay süresini uzattırabilir yada paranızı iade alabilirsiniz.


open dispute seçeneğini seçtikten sonra böyle bir sayfa açılıyor.Burada seçimlerinizi doğru yapmanız çok önemli.Eğer ürününüz farklı yada kırık geldiyse de open dispute seçeneğini kullanarak paranızı iade alabilirsiniz.Siz başvuru yaptıktan sonra Aliexpress yetkilileri satıcıya yanıt hakkı veriyor.Ardından 4 gün süren  değerlendirmeler yapılıyor
ve paranız iade ediliyor.

Benden şimdilik bu kadar :)Umarım faydalı olmuşumdur.Kafanıza takılan birşey olursa yorum bırakabilir yada selininblogu@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz.

İyi alışverişler ..:)

8 yorum:

  1. selin hanim ilk kez bu kadar aciklayici bir yazi okudum. emeğinize saglik :)

    YanıtlaSil
  2. harika bir anlatım olmuş :) Günlerdir bir ayakkabıya bakıyordum yazınızı okuduktan sonra hemen aldım.Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Selin hanım ben baharatlık çekilişi sonucunu ne zaman duyuracaksınız .Beni bilgiledirirmisiniz.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar çekilişimiz henüz sona ermediği için kesin tarih veremiyorum.Son katılım 17 marttır.Katılım bittikten sonra 3-4 gün içerisinde açıklayacağım :)

      Sil
  4. Merhaba bilginiz için teşekkür ederim yalnız bir sorum olacak yardımlarınızı rica ederim..
    ali ekspresten ayakkabı şipariş ettim ve 1 aya geldi ama benden kargo üçreti istediler , ücretsiz kargoydu bende ayakkabıyı iade ettim ama param satıcıda kaldı nasıl alabilirim.?
    Anlaşmazlık açamıyorum siteden onayladık sanırım buna rağmen nasıl yetkililerle görüşebilirim yardımcı olursanız sevinirim .. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar malesef ürünü onayladıysanız para satıcıya aktarıldığından geri dönüşü olmuyor. ayrıca satıcılar kargoyu ücretli gönderecek olurlarsa bunu siteden ödeme yaparken alıyorlar yani kapıda kargonun ücretini alıcı ödemeli gönderme şansları yok. Muhtamelen kargo görevlisi kafasına göre sizden kargo ücreti istemiş.Bu tarz durumlar bu ara sık yaşanmaya başladı malesef

      Sil
    2. yani artık iş tamamen satıcıya kalmış, eğer satıcı iyi niyetli ise kargo eline ulaştığında sizinle iletişime geçip ücreti iade edebilir.

      Sil

Yorumlarınız benim için değerlidir