Kadife Görünümlü Kalp Pasta Yapımı - heart cake recipe


Sevgililer gününde eşime yaptığım sürprizlerden biriydi pastam.İlk kez denememe rağmen tadı enfesti :) 

14 şubat günü  instagram hesabımda yayınladıkdan sonra birçok dm ve mail aldım ve tarifini sizlerle paylaşmaya karar verdim.




Malzemeler
4 adet pandispanya




Kreması için:
2 yumurta sarısı
8 yemek kaşığı şeker
3 su bardağı süt
2 çorba kaşığı un

Süslemesi için:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı buttermilk
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Kırmızı gıda boyası (1/4 çay kaşığı )

Öncelikle süsleme malzememizi hazırlıyoruz.Yani kekimizi:)Yumurta ve şekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz.Ardından sıvıyağ ve buttermilki ekliyoruz.Butter milk tarifini daha önceden yazmıştım.Buradan ulaşabilirsiniz.

En son katı malzemelerimizi de ekleyip karıştırdıktan sonra önceden ısıtılmış 170 derece fırında 35-40 dk pişiriyoruz.Çıktığında kırmızı bir kekimiz oluyor.

Burada en önemli nokta gıda boyanızın miktarı.Gıda boyasının verdiği renk markalara ve çeşidine göre değişiyor.Ben toz gıda boyası kullandım.Minik Minik eklemekte fayda var.Ayrıca gıda boyasını ekledikten sonra hamuruzun çok kırmızı olmamasına dikkat edin.Çünkü fırında pişerken de rengi biraz koyulaşıyor.Kekinizin hamuru koyu pembe ise fırından kırmızı çıkıyor ;)

Kekimiz iyice soğuduktan sonra (ben 2-3 saat bekledim) robottan geçiriyoruz.Kırıntı haline getirdiğimiz kekimizi bir kenara ayırıyoruz.Resimde kırıntılar büyük görünüyor , buzluktan çıkardım ;)

Daha sonra pasta kremamızı hazırlıyoruz.Pasta kremamız için yumurta , süt ve toz şekeri eriyince kadar karıştırıyoruz , un ve nişastayı ekliyoruz , ocağa alıyoruz.Bir iki kez fokurdadımı kremanız hazır.Çırparak soğutuyoruz.

Şimdi sıra kalp şeklini vermek de :)Ben bir kağıda kalp çizdim ve kestim.Sonra pandispanyaları üstüste koyup üzerine kürdanla kağıdımı sabitledim ve kestim.

Çok basit oldu :)

Pandispanyalarımıza kalp şeklini verdikden sonra aralarına krema sürüp 4 katlı pastamızın kenarları ve üstünü de krema ile sıvıyoruz.


Ben dışına sıvadığım kremaya da biraz gıda boyası kattım. Olur da krema görünürse diye;)

Son olarak avucumuza kırmızı kek kırıntılarını alıp pastamıza yapıştırıyoruz.



Ve pastamız hazır :)

3 yorum:

  1. Şahane olmuş, ilk fırsatta deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. merhaba selin tariflerine bayıldım. :) mutfağın iştah kabartıyor ellerine sağlık. Bloğunu takibe aldım. bende bloğuma beklerim. Ziyaretin beni mutlu eder. :) Sevgilerimle (apaydindunyam.blogspot.com)

    YanıtlaSil
  3. Bayıldım bayıldım, harika olmuş.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir