+30 ile başlayan ülke kodundan arandıysanız Dikkat !!



Bu sabah telefonumda Candy Crush oynarken birden çaldı ama açmaya fırsatım bile olmadı.Düşünün telefon elimde olmasına rağmen cevap veremedim.Ama bu cevap verememe durumu benim yavaşlığımdan değildi.Öncelikle yurtdışından verdiğim siparişlerle alakası olur diye düşündüm ve +30 hangi ülkenin kodu olduğunu araştırmaya başladım.Kod Yunanistan'a ait görünüyordu.Bir an için beni yunanistan dan kim arayabilir diye düşündüm elbet :) Meğersem durum böyle değilmiş.Gerçek ise şu:

+30 kodu gibi numaralar dolandırıcılığın yeni yöntemi.Telefondan bizi arıyorlar ama biz açmadan kapanacak şekilde bir program kullanıyorlar.Siz de merak edip geri aradığınızda bu telefon numarası bir kod gibi işliyor ve kontör transferi başlıyor.Hattınız faturalı olsa da durum değişmiyor.

Bu dolandırıcılık yöntemi artık çok yaygınlaştığı için çoğu kişi tarafından biliniyor.Ama ben bilmeyenler içinde ele almak istedim.Dikkatli olalım :)

Beni sorarsanız ben numarayı geri aramadım iyi kide aramamışım :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir