Ekmek Makinesi İle Kolay Pizza Tarifi


Ekmek makinemden daha öncede sizlere bahsetmiştim.Kendisi mutfaktaki en büyük yardımcım :) Sadece ekmek yapmakla kalmaz bana poğaça , kurabiye , pizza hamuru hazırlar , reçel yapar.Bu yazımda da sizlere ekmek makinesi ile hazırlanan kolay pizza tarifim ile tanıştıracağım.Baştan söyleyeyim bu pizzadan sonra hazır pizzaları sevmeyebilirsiniz :)


Malzemeler:
1 su bardağı su
yarım su bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı sıvı yağ ( ben zeytinyağı kullanıyorum)
2.5 su bardağı un
yarım paket kuru maya

Yapılışı

Malzemeleri yukarıdaki sıra ile ekmek makinemize ekliyoruz.Ekmek makinesinde hamur hazırlatırken dikkat etmemiz gereken noktalar var :

1.Maya ile tuz yanyana konmamalı yani birbirine değmemeli

2.Sıvı malzemeler her zaman en altta maya en üstte olmalı

Makinemize malzemeleri koyduktan sonra hamur hazırlama programını ayarlıyoruz ve kendimize bir kahve yapıp dinleniyoruz :)

Benim ekmek makinem Beko Ekmaker hamur hazırlama programı 1,5 saat sürüyor fakat ben yarım saat kala yani 1 saat içinde hamurumu çıkartıyorum.


Ekmek makinemiz hamurumuzu hazırlarken diğer malzemeleri hazırlamaya başlıyoruz.


Üzeri için malzemeler :
domates
yeşil ve kırmızı biber
sosis, salam ,sucuk
zeytin 
turşu 
mısır 
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı salça 
kekik karabiber tuz






Hazır olan hamurumuzu incecik açtıktan sonra yağlanan tepsiye serip üzerine zeytinyağını sürüyoruz.Salçayı elimizle bir güzel hamurumuzun üzerine sürüp sonra baharatlarımızı ekliyoruz.Ardından süsleme malzemelerimizi ekleyip kenarlarını kurumaması için kıvırıyoruz.

Önceden ısıtılmış fırında kenarları kızarana kadar 170-180 derecede pişiriyoruz.

 Son 5 dk çıkarıp üzerine kaşar peyniri rendeledikten sonra tekrar fırına veriyoruz. 
Afiyet olsun.. :)






1 yorum:

  1. Paylaşımlarınız harika... ilgi ile takip ediyoruz. daha sık güncellenen paylaşımlar ile sitenizi devamının sürmesini tavsiye ediyorum.

    http://sanayitipicaymakinesi.com/
    http://www.remtamutfak.com/
    Çay Makinesi
    Çay Makinası

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerlidir