Salsa zamanı : Domat ve Sarımsak Buluşması


Salsa zamanı ! Domatesin asidik tadı sarımsağın eşsiz kokusu dans için buluştular .Önce kavruldular sonra kavanozun içine hapis oldular ve bir daha açılana denk özleştiler ..


Kış için hazırlıklarım devam ederken sizleri farklı bir tarif ile buluşturmak istedim.Henüz ismini koyamadım artık ismi de sizden olsun:) Tarhana için hazırladığım domatlar fazla gelince çıkardım kavanozlarımı kaynatmaya başladım. (biz İzmirliler domatese domat deriz:))

Sizde her sene aynı kışlıkları hazırlıyorum bu kış mutfağımda farklı bir tat olsun istiyorsanız bu tarifi deneyebilirsiniz. Çok da kolay benden söylemesi :)
Malzemelere bakalım 
5 kilo domates
3 kilo yeşil sivri biber
2 kilo kırmızı küçük acı biber(bu zorunlu değil acı olmasını istemiyorsanız kullanmayın)
1 baş soyulmuş sarımsak
4-5 adet soğan
1 fincan elma sirkesi
3 çorba kaşığı tuz (deniz tuzu öneririm)
2 çorba kaşığı şeker

yapımı


Konservelerimizi bir güzel yıkayıp kaynatmak için suyumuzu hazırlıyoruz.
Bir fırın tepsissine ince ince dilimlediğimiz kabuğu soyulmuş domatları tek sıra halinde dizip 10 dk ızgara modunda pişiriyoruz. Çevirerek pişirirseniz çok daha güzel olacaktır.
İkinci bir tepsiye biber domates ve sarımsaklarımızı ince ince doğrayıp aynı işlemi tekrarlıyoruz yalnız bu defa fırında pişirme süremiz 5 dk olmalıdır.
Kavrulan domat biber ve diğer malzemelerimizi robottan geçiriyoruz.Robottan geçirdiğimiz malzemeleri 5 dk sirke ile birlikte kaynatıyoruz.
Kaynatmış olduğumuz kavanozlarımıza dolduruyoruz.Üstten bir parmak kadar boşluk bırakıyoruz ve kapağını kapatıp 75 dk ters olarak bekletiyoruz. 
Afiyet olsun..

Yeni tariflerimiz takip etmek için :




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerlidir