Selin'den Şapka Kurabiye

  Merhabalar yepyeni bir tarifle karşınızdayım : Şapka kurabiyeler . Renkli mi renkli eğlenceli mi eğlenceli bir o kadar da lezzetli :) Mutfakta renkleri kullanmayı seviyorum. Gerek objelerde kimi zamanda yemeklerde.Renklerin iştahımı açtığını düşünüyorum :) Lafı çok uzatmayayım gelin yapımına bakalım :









Kurabiye hamurunu size bırakıyorum çünkü kimimiz yumuşak kimimiz sert kurabiyeleri seviyoruz. Her ikiside bu tarifi için uygun .Ben internetten bulduğum tereyağlı kurabiye tarifini kullanıyorum.Biraz yumuşak oluyor .İsteyenlere tarifini verebilirim.

Kurabiye hamurumuzu kaç renk şapka yapmak istiyorsak o kadar parçaya bölüp gıda boyası ile renklendiriyoruz. Ben gıda boyalarımı buradan temin ediyorum.


Ben 4 renk kullandım.Siz isterseniz daha fazla da renk kullanabilirsiniz.Ölçü kaşığı yada dondurma kaşığı ile (parçaların eşit olması için ) hamurlarımızı alıp kalıbımıza yerleştiriyoruz.


                              Fırında pişirdiğimiz şapka tabanlarımız hazır.


Ölçü kaşığı ile tekrar eşit parçalar alıp aynı işlemi tekrarlıyoruz.14 dk fırınladıktan sonra tahta kaşığın arkası yardımı ile hamurumuzun içine büyük delikler açıyoruz.Bu arada hamurununuz sıcak olduğu için kaşığınıza yapışabilir bu normaldir temizleyip devam edin.



Yuvarlak üst kurabiyelerimizin kenarlarına krema sürüp pasta süsüne batırıyoruz. dilerseniz farklı süslemelerde yapabilirsiniz. Tek gereken süsü yapıştırmak istediğiniz yere biraz krema sürmek :)
  
Siz içine ister fındık fıstık ister çikolata hatta reçel bile koyabilirsiniz. Tercih sizin :)




Vee mutlu sonn :))
Afiyet olsun..





1 yorum:

Yorumlarınız benim için değerlidir